Pages

[Jokes] Murid VS Guru

Tuesday, December 7, 2010
Kls yg tadinya ribut, menjadi sunyi-senyap stlh guru Bahasa Indonesia yg paling ditakuti itu tlh msk ke dlm ruang kls. Wajahnya garang spt harimau kelaparan. 
Murid2: "Selamat pagi, Bu Guru!" 
Bu Guru (dgn suara melengking): "Mengapa blg selamat pagi saja, Kalau begitu siang, sore dan malam kalian mendoakan saya tidak selamat ya?" 
Murid2: "Selamat pagi, siang, sore dan malam Bu Guru…" 
Bu guru: "Kenapa panjang sekali? Tidak pernah orang mengucapkan selamat seperti itu! Katakan saja selamat sejahtera, kan lebih bagus didengar dan penuh makna? Lagipula ucapan ini meliputi semua masa dan keadaan." 
Murid2: "Selamat sejahtera Bu Guru!" 
Bu Guru: "Sama-sama, duduk! Dengar baik-baik!! Hari ini saya mau menguji kalian semua tentang lawan kata atau antonim kata. Kalau saya sebutkan perkataannya, kamu semua harus cepat menjawabnya dengan lawan katanya, mengerti?" 
Murid2: "Mengerti Bu Guru…" 
Guru: "Pandai!" 
Murid2: "Bodoh!" 
Guru: Tinggi! 
Murid2: Rendah! 
Guru: Jauh! 
Murid2: Dekat! 
Guru: Berjaya! 
Murid2: Menang! 
Guru: Salah itu! 
Murid2: Betul ini! 
Guru (geram): Bodoh! 
Murid2: Pandai! 
Guru: Bukan! 
Murid2: Ya! 
Guru (mulai pusing): Oh Tuhan! 
Murid2: Eh Setan! 
Guru: Dengar ini… 
Murid2: Budek itu… 
Guru: Diam!!!!! 
Murid2: Ribut!!!!! 
Guru: Itu bukan pertanyaan, bodoh!!! 
Murid2: Ini adalah jawaban, pandai!!! 
Guru: Saya rotan baru tau rasa!! 
Murid2: Kamu akar lama tak tau rasa!! 
Guru: Malas aku ngajar kalian! 
Murid2: Rajin kami belajar bu guru… 
Guru: Kalian gila semua!!! 
Murid2: Kami waras sebagian!!! 
Guru: Cukup! Cukup! 
Murid2: Kurang! Kurang! 
Guru: Sudah! Sudah! 
Murid2: Belum! belum! 
Guru: Mengapa kamu semua bodoh sekali? 
Murid2: Sebab saya seorang pandai! 
Guru: Oh! Melawan, ya??!! 
Murid2: Oh! Mengalah, tidak??!! 
Guru: Kurang ajar! 
Murid2: Cukup ajar! 
Guru: Habis aku! 
Murid2: Kekal Kamu! 
Guru (putus asa): O.K. Pelajaran sudah habis! 
Murid2: K.O. Pelajaran belum mulai! 
Guru: Sudah, bodoh! 
Murid2: Belum, pandai! 
Guru: Mati aku! 
Murid2: Hidup kami! 

No comments:

Post a Comment